jueves, 16 de octubre de 2008

_CoNvIuRe_

Ja fa tres setmanes que estic aquí, i dues visquent al pis. I si, això vol dir aprendre a conviure.
Primer de tot, amb la foto, us presento als meus companys de pis! Bé, de fet aquí nomes som 5 dels conquilinos, pq els dos del mig son els antics companys de pis, però bé, així us podeu fer una mica d'idea. Són (de dreta a esquerra) la Giorgia, la Martina, (els del mig, una altra martina i el lolo) i el Mattia. I les d'abaix, la Laura i jo.
Que vol dir conviure?????
Conviure vol dir, tenir un bany per set persones, on quasi has de demanar torn com quan vas a comprar; conviure vol dir anar a fer tots la compra, adaptar-nos al gustos dels altres i compartir lo teu amb els altres; conviure vol dir dinar tots plegats amb el seu posterior café on petar la xerrada; conviure vol dir tenir sempre algú amb qui parla, veure films plegats (encara que es faci més complicat veure-ho en italià, o baixar a fer un spritz; conviure vol dir fer els teus millors plats culinaris i mostrar-li als altres; i fer torns de nateja, pels plats, la cuina, el bany i tot plegat. I conviure vol dir tenir sempre invitats a casa d'un o l'altre.
Però el conviure no s'acaba a les parets d'una casa, doncs hem vingut sis de barcelona els quals hem congeniat molt bé. Per tant, no falten dinars de diumenge on s'ajunta la nova familia; o excursions a illes amagades o ciutats més enllà de Venècia; o escapades a correr, o visites d'amics o més que amics, de xerrades fins les tantes, de classes d'italià,.... Aaaahh!! crec q mai he fet un incís de qui estem a Venècia! A part de la Laura i jo, està el Ferran, el Raul, l'Adrià i la Lídia, i jo; que em converteixo en la petita del grup!
En resum, diria que això es conviure, tantíssimes coses, amb les parts bones i dolentes, però sempre mirant-ho amb bons ulls...
A part d'això continuo esperant per iniciar la resta de classes, i aprofitant els últims dies de vacances.
I bueno, com a curiositat, dir que avui hi ha "marea alta", i sí, es nota la diferència! No estan els carrers tots molls, però als canals només els hi manca uns dits per que no bessin! Fet curiós, la veritat! I parlant d'això, us diré que ens han explicat, que els dies que estan els carrers inundats, sona una "sirena" per tota la ciutat pel matí, per tal de que la gent sàpiga que avui no podrà sortir al carrer!!! Divertit ehh! Potser m'acabo compren unes botes d'aigua per anar a San Marco algun dia així (pq no s'inunda tot, tansols els punts més baixos)
FIns que torni..... arrivederchi!!!

3 comentarios:

dave~~ dijo...

Como mola! :D
Me ha gustado mucho tu explicación cotidiana :)
La sirena debe ser para avisar a la gente que en vez de bambas se pongan botas de agua... no? :O
Que fort... que ciudad más rara...
Ya me dijo ayer Adrià (que me lo encontré en Les Enfants) que le habías dicho que a ver cuando ívamos xD Cuando afloje un poco la crisis y me llamen del Cole para hacer alguna clase... PROMETIDO!! :D

Muaaaaaaaaaaaaks y actualiza! ;)


dave~~'08

danunic dijo...

huola maria!
me n’alegro que vagi tan bé la convivència (o almenys que hagi començat així), al meu pis és força diferent tot això (començant pq no som tants! haha, quina festa de pis x favor!).
a veure quan comenceu les classes, eh, q jo ja porto quasi mig quadrimestre i tu encara de vacances! hehe, en realitat malegro per tu (enamorat de Venècia com estic, no imagino cosa millor).
x cert, parlant de conviure, com està el tema pis? (bcn, clar) alguna novetat?
molts records i petons budapetienses!

Helen_a dijo...

MARIAAA!
tinc una pantalla enooorme, i resulta que m'he hagut de llegir això, amb els ulls mig aclocats i a un pam de la pantalla! més mini impossible!jajaja!

Quina enveja que em fas,i a sobre encara stas de vacances, jo flipo! allà quan treballen??? CLAR QUE DESPERS HIHA CRISI!!arrgg!